HEAD
Historia marki Head to opowieść o niezwykłych umiejętnościach powstawania z upadku, które tak idealnie wpisują się w naturę narciarstwa. Założyciel firmy - Howard Head - przyszedł na świat w Filadelfii na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, a jego kołyskę od wysokich gór dzieliło ponad 2700 kilometrów. Równie daleki był od pomysłu na własny biznes i początkowo marzył o karierze uznanego pisarza. Z biegiem czasu zrozumiał jednak, że kreatywne zdolności może wykorzystać nie tyle na kartach literatury, lecz przy desce kreślarskiej.
Wbrew wzorcom o amerykańskim śnie i napoleońskich karierach możliwych do osiągnięcia w krótkim czasie, Howard Head nie był przykładem cudownego dziecka, które wręcz urodziło się z nartami przypiętymi do nóg. Kiedy w 1914 roku w Filadelfii dzwony obwieszczały przyjśćie na świat Howarda, to w Europie te same dzwony wzywały żołnierzy na front wielkiej wojny. Kiedy jednak Head po raz pierwszy zainteresował się sprzętem do sportów zimowych, upłynęły już dwa lata od zakończenia II wojny światowej. Był to czas niezbędny do podjęcia dojrzałych decyzji, które z upływem kolejnych lat wydały słodkie owoce sukcesu.
Head czerpał garściami ze swojego doświadczenia pracy w branży lotniczej. W 1950 roku porzucił etat w Gleen L. Martin Company i bez reszty poświęcił się rozwijaniu własnego interesu. Początki nie napawały jednak optymizmem. Również w projektowaniu nart zdecydował się na radykalny krok i pracował nad tym, jak zastąpić ciężkie drewniane narty produktem, który będzie lekki i zwinny. W tym celu zastosował materiały kompozytowe w systemie plastra miodu i pokrył plastikowy rdzeń dwiema warstwami aluminium, a następnie prototyp powierzył do testów wybitnym narciarzom. W rezultacie nowy model rozpadał się na stoku wprost proporcjonalnie do uzyskanych oszałamiających prędkości. Był to znak, że Head idzie w dobrym kierunku, jednak czeka go jeszcze sporo pracy.
Pierwsze próby wzmocnienia konstrukcji spowodowały, że narty Heada były równie ciężkie, jak produkty konkurencji, co jednak nie zniechęciło konstruktora i już w latach 60’ zyskał miano czołowego producenta nart w USA. Firma postawiła na innowacyjne rozwiązania, nie licząc się przy tym z kosztami. Narty firmy Head były zatem zdecydowanie droższe od innych marek, jednak nie miały sobie równych na stoku, dzięki wytrzymałości i sterowności przy zachowaniu niskiej wagi sprzętu. Laur zwycięstwa stanowiły doskonałe wyniki sportowców używających produktów firmy Head podczas Olimpiady w Grenoble w 1968 roku. Rok później Howard Head odszedł na zasłużoną emeryturę, a firma przeszła w ręce austriacko-holenderskiej spółki AMF, która doskonale potrafiła połączyć tradycję z nowoczesnością i wciąż cieszy się współpracą z najbardziej utytułowanymi sportowcami świata.