KONTAKT +48 509 310 603 +48 22 72 886 72 biuro|starsport.com.pl| |biuro|starsport.com.pl Poniedziałek-piątek 11:00 - 20:00 / Sobota: 11:00 - 18:00

Historia marki Elan i jej rozwój w Polsce

10.10.2020

Marka Elan obecna jest na rynku od wielu lat, zapewniając swoim klientom sprzęt najwyższej jakości. Niezwykłą popularność słoweńska firma zyskała dzięki legendarnemu skoczkowi narciarskiemu z Wisły – Adamowi Małyszowi. To właśnie polski orzeł wypromował markę Elan, korzystając z jej modeli przez całą swoją zawodową karierę. W tym wpisie chcielibyśmy przybliżyć historię marki i przyjrzeć się jej ambitnym planom na przyszłość.

Marka Elan została założona w 1945 roku przez słoweńskiego skoczka narciarskiego Rudiego Finzgara i natychmiastowo zyskała na popularności. W pierwszym roku masowej produkcji udało się stworzyć ponad 1000 par, które w głównej mierze trafiły do Stanów Zjednoczonych. Prawdziwy przełom dla marki Elan nastąpił w latach 70-tych, gdy za sprawą triumfów narciarza alpejskiego Ingemara Stenmarka logo firmy stało się znane na całym świecie. Współpraca ze szwedzkim sportowcem przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania marką przez innych sportowców dyscyplin zimowych. W latach 90-tych Elan był już powszechnie uznanym producentem, który zrewolucjonizował rynek nart zjazdowych swoim modelem Parabolic SCX, uznanym za pierwsze carvingowe narty na świecie.

Definiując produkty firmy Elan z całą pewnością przychodzą nam na myśl dwa określenia – innowacyjność i jakość. Ich przełomowe pomysły często zaskakują i wpływają na zmiany wcześniej przyjętych metod, które zastępowane są nowymi, lepszymi pomysłami. Ponadto, wszystkie narty Elan wykonywane są ręcznie, co zwiększa ich wyjątkowość i pewność zachowania rygorystycznych standardów wydłużających żywotność sprzętu.

Rok 2016 był dla firmy Elan przełomowym – to właśnie wtedy podjęto decyzję o wycofaniu się ze skoków narciarskich i skupienie na nartach zjazdowych oraz ski touringu. Dodatkowo, przyniósł on również zmiany na naszym rodzimym rynku. Wtedy właśnie światowy lider sprzedaży produktów firmy Elan – Ina Sport skontaktował się z Terezą Tivkovą, byłą zawodniczką kadry Czech w narciarstwie alpejskim i zaproponował jej przejęcie dystrybucji na Polskę. Wybitna alpejka szybko zrozumiała, że będzie potrzebowała wsparcia osoby, która lepiej zna nasz rynek i do współpracy zaprosiła Dagmarę Krzyżyńską, jedną z najbardziej znanych polskich alpejek. Co ciekawe, kobiety odnowiły kontakt po blisko 14 latach przerwy, kiedy to wspólnie prowadziły treningi polskiej reprezentacji narciarskiej kobiet. Tereza była wówczas świeżo upieczoną trenerką, Dagmara zaś zawodniczką. Ich wieloletnia współpraca doskonale sprawdza się na polskim rynku, ciągle rozwijając i ulepszając usługi słoweńskiego producenta.

MARKI